Το Σταυρόλεξο της Αισιοδοξίας"
Σχολική χρονιά: 2017-2018
Νομός: Ιωαννίνων
Σχολείο: "Μαρούλειο" Γενικό Λύκειο Κατσικά Ιωαννίνων
Τάξη: Α Λυκείου
Υπεύθυνοι καθηγητές
Μπακάλη Ολυμπία ΠΕ02
Σάλτα Ιωάννα ΠΕ02
Ζαλοκώστας Ηλίας ΠΕ19
Ομάδα μαθητών
Αντώνη-Βλάχου Ιωάννα
Γκρύμσι Ρετζίνα
Γρηγοριάδου Στεφανία
Δημητρίου Παρασκευή
Θεοδώρου Θεόδωρος
Θεοχάρης Κωνσταντίνος
Καραλή Μαρία
Κατερίνης Αλέξανδρος
Κατσακούλας Αργύρης
Κουκούδη Μαρία
Κουτσούκης Παύλος
Μαντεργκόνα Νικολέτα
Μπαλάσκας Βασίλειος
Μπίνας Βασίλειος
Μπριασούλη Σοφία
Ναυρόζογλου Αρετή
Ναυρόζογλου Ειρήνη
Νικολάου Ναπολέων
Ξιούρα Σταματία
Τσιάβου Κωνσταντίνα
Περιγραφή
Η ψηφιακή μας δημιουργία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των
Δημιουργικών εργασιών 2017-2018 από τους 20 μαθητές του Τμήματος Α2 και
αξιοποιώντας τα γνωστικά αντικείμενα «Νεοελληνική Γλώσσα»,
κεφάλαιο «Αφήγηση» & «Γέλιο-Κωμικό Στοιχείο» και «Αρχές Θεατρολογίας»
, κεφ. «Κωμωδία»
Πρόκειται για ένα διαδραστικό σταυρόλεξο, "Το Σταυρόλεξο της
Αιδιοδοξίας", και για ένα κωμικό θεατρικό δρώμενο που διασκευάσαμε και
βιντεοσκοπήσαμε στα εργαστήρια του ΓΕΛ Κατσικά.
Προτείνουμε μία
εναλλακτική πρόταση μάθησης και προώθησης της σχολικής γνώσης,
συνδυάζοντας ποικίλα γνωστικά αντικείμενα των Ανθρωπιστικών και των
Θετικών Επιστημών. Συνεπώς, κατατάξαμε το έργο μας στην κατηγορία
«ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ».
Κληθήκαμε να χωριστούμε σε 4 ομάδες και να μελετήσουμε, να
κατανοήσουμε και να αντιπαραβάλουμε τη θεωρία για την περιγραφή και την
αφήγηση, για το γέλιο και το κωμικό στοιχείο, για τη σάτιρα και την κωμωδία,
ώστε να συνθέσουμε σχετικές ερωτήσεις και απαντήσεις για το σταυρόλεξο:
αντί να αναλωθούμε στην εύρεση ευφυολογημάτων ώστε να ακούγονται οι
ερωτήσεις του σταυρόλεξου απλά … αστείες (και έτσι να πούμε ότι
πετύχαμε τον "κωμικό" σκοπό των προαναφερθέντων κεφαλαίων με τα οποία
ασχοληθήκαμε) προσπαθήσαμε να … ανακαλύψουμε το
χιούμορ αφήνοντας να το … αποκαλύψει η διαδικασία εύρεσης των
απαντήσεων,
Αφού ανεβάσαμε όλα τα στοιχεία στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Crossword
labs, δημιουργήσαμε το σταυρόλεξο. Επειδή η πλατφόρμα δεν είναι
επεξεργάσιμη, αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε τα εργαλεία WEB2, το Windows
Movie Maker και το YTube to mp4 video online converter. προκειμένου να
παράσχουμε βοήθεια στους λύτες του σταυρόλεξου. Συγκεκριμένα,
δημιουργήσαμε για κάθε ερώτηση από μία «ψηφιακή αφήγηση» με:
θέατρο-κωμωδία-σκηνοθεσία,-φιλολογία-φιλοσοφία-τοπική ιστορία,
φυσική-βιολογία και γεωμετρία,
με αποτέλεσμα να … διακτινίσουμε το
κοινό σε όλες τις επιστήμες, ώστε να ανακαλύψουν τη γνώση και να δώσουν τη
σωστή απάντηση.
Το δεύτερο δημιούργημά μας, την κωμωδία "Το Σταυρόλεξο ... στο Δημόσιο",
το παρουσιάσαμε στους μαθητές του σχολείου μας και το αναρτήσαμε στην
ιστοσελίδα του.
Το έργο
http://blogs.sch.gr/lykkatsi/ ("Μαρούλειο" ΓΕΛ Ιωαννίνων)
Σχολική χρονιά: 2017-2018
Νομός: Ιωαννίνων
Σχολείο: "Μαρούλειο" Γενικό Λύκειο Κατσικά Ιωαννίνων
Τάξη: Α Λυκείου
Υπεύθυνοι καθηγητές
Μπακάλη Ολυμπία ΠΕ02
Σάλτα Ιωάννα ΠΕ02
Ζαλοκώστας Ηλίας ΠΕ19
Ομάδα μαθητών
Αντώνη-Βλάχου Ιωάννα
Γκρύμσι Ρετζίνα
Γρηγοριάδου Στεφανία
Δημητρίου Παρασκευή
Θεοδώρου Θεόδωρος
Θεοχάρης Κωνσταντίνος
Καραλή Μαρία
Κατερίνης Αλέξανδρος
Κατσακούλας Αργύρης
Κουκούδη Μαρία
Κουτσούκης Παύλος
Μαντεργκόνα Νικολέτα
Μπαλάσκας Βασίλειος
Μπίνας Βασίλειος
Μπριασούλη Σοφία
Ναυρόζογλου Αρετή
Ναυρόζογλου Ειρήνη
Νικολάου Ναπολέων
Ξιούρα Σταματία
Τσιάβου Κωνσταντίνα
Περιγραφή
Η ψηφιακή μας δημιουργία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των
Δημιουργικών εργασιών 2017-2018 από τους 20 μαθητές του Τμήματος Α2 και
αξιοποιώντας τα γνωστικά αντικείμενα «Νεοελληνική Γλώσσα»,
κεφάλαιο «Αφήγηση» & «Γέλιο-Κωμικό Στοιχείο» και «Αρχές Θεατρολογίας»
, κεφ. «Κωμωδία»
Πρόκειται για ένα διαδραστικό σταυρόλεξο, "Το Σταυρόλεξο της
Αιδιοδοξίας", και για ένα κωμικό θεατρικό δρώμενο που διασκευάσαμε και
βιντεοσκοπήσαμε στα εργαστήρια του ΓΕΛ Κατσικά.
Προτείνουμε μία
εναλλακτική πρόταση μάθησης και προώθησης της σχολικής γνώσης,
συνδυάζοντας ποικίλα γνωστικά αντικείμενα των Ανθρωπιστικών και των
Θετικών Επιστημών. Συνεπώς, κατατάξαμε το έργο μας στην κατηγορία
«ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ».
Κληθήκαμε να χωριστούμε σε 4 ομάδες και να μελετήσουμε, να
κατανοήσουμε και να αντιπαραβάλουμε τη θεωρία για την περιγραφή και την
αφήγηση, για το γέλιο και το κωμικό στοιχείο, για τη σάτιρα και την κωμωδία,
ώστε να συνθέσουμε σχετικές ερωτήσεις και απαντήσεις για το σταυρόλεξο:
αντί να αναλωθούμε στην εύρεση ευφυολογημάτων ώστε να ακούγονται οι
ερωτήσεις του σταυρόλεξου απλά … αστείες (και έτσι να πούμε ότι
πετύχαμε τον "κωμικό" σκοπό των προαναφερθέντων κεφαλαίων με τα οποία
ασχοληθήκαμε) προσπαθήσαμε να … ανακαλύψουμε το
χιούμορ αφήνοντας να το … αποκαλύψει η διαδικασία εύρεσης των
απαντήσεων,
Αφού ανεβάσαμε όλα τα στοιχεία στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Crossword
labs, δημιουργήσαμε το σταυρόλεξο. Επειδή η πλατφόρμα δεν είναι
επεξεργάσιμη, αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε τα εργαλεία WEB2, το Windows
Movie Maker και το YTube to mp4 video online converter. προκειμένου να
παράσχουμε βοήθεια στους λύτες του σταυρόλεξου. Συγκεκριμένα,
δημιουργήσαμε για κάθε ερώτηση από μία «ψηφιακή αφήγηση» με:
θέατρο-κωμωδία-σκηνοθεσία,-φιλολογία-φιλοσοφία-τοπική ιστορία,
φυσική-βιολογία και γεωμετρία,
με αποτέλεσμα να … διακτινίσουμε το
κοινό σε όλες τις επιστήμες, ώστε να ανακαλύψουν τη γνώση και να δώσουν τη
σωστή απάντηση.
Το δεύτερο δημιούργημά μας, την κωμωδία "Το Σταυρόλεξο ... στο Δημόσιο",
το παρουσιάσαμε στους μαθητές του σχολείου μας και το αναρτήσαμε στην
ιστοσελίδα του.
Το έργο
http://blogs.sch.gr/lykkatsi/ ("Μαρούλειο" ΓΕΛ Ιωαννίνων)
https://sites.google.com/site/ anagennesemichaelangelos/8o- mathetiko-phestibal- psephiakes-demiourgias-2018 ("ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ")