Placebo: ψευδαίσθηση ή αποτελεσματική θεραπεία; - 7ο Γενικό Λύκειο Ιωαννίνων


Placebo: ψευδαίσθηση ή αποτελεσματική θεραπεία;

Σχολική χρονιά: 2015-2016

Νομός: Ιωαννίνων

Σχολείο: 7ο Γενικό Λύκειο Ιωαννίνων

Τάξη: Β Λυκείου

Υπεύθυνοι καθηγητές
Σκαργιώτης Γιώργος
Κονετάς Δημήτρης


Ομάδα μαθητών
Κολιού Μυρτώ
Κόκκα Ιωάννα


Περιγραφή
Είναι τελικά ψευδαίσθηση ή αποτελεσματική θεραπεία; Η εικονική, ιατρική (αν-) αποτελεσματική, ουδέτερη, αδρανή, ”θεραπευτική” παρέμβαση είναι ένα πολύκροτο θέμα στο οποίο ενέχεται και η φαρμακευτική βιομηχανία, προκαλώντας πολυεπίπεδο προβληματισμό. Η χρήση του placebo τόσο στην στατιστική δοκιμή νέων φαρμάκων όσο και στην προσπάθεια αλληλεπίδρασης μυαλού και σώματος για την ίαση ασθενειών εγείρει ζητήματα ηθικής. Επιδιώξαμε με συνδυασμό ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας να μελετήσουμε: 

  • πόσο γνωστά είναι τα φαινόμενα placebo και nocebo ανά ηλικία και μορφωτικό επίπεδο;
  • σε τι βαθμό εμπιστεύονται τέτοιες μεθόδους οι γιατροί και οι μελλοντικοί ιατροί και νοσηλευτές στην Ελλάδα, 
  • ομοιότητες και διαφορές ομοιοπαθητικής με placebo 
  • αν όσοι γνωρίζουν τη μέθοδο τη θεωρούν και ηθική. 


Η ποσοτική μας έρευνα σε μαθητές Λυκείου έδειξε ότι επικρατεί άγνοια για τα συγκεκριμένα φαινόμενα. Αντίστοιχα η έρευνα σε φοιτητές Ιατρικής έδειξε ότι οι μελλοντικοί ιατροί δείχνουν να εμπιστεύονται μεν αλλά στην πλειοψηφία τους να μην εφαρμόζουν μεθόδους με εικονικά σκευάσματα … 
Τα παραπάνω αποτελούν όμως επαρκείς ενδείξεις για την (αν-)αποτελεσματικότητα των εικονικών παρεμβάσεων;


Ιστοσελίδα έργου ή αποθήκευση πρωτότυπου
acstac.gr