Φιλοσοφικά RAP-ίσματα - Γενικό Λύκειο Ελεούσας "Κωνσταντίνος Ασώπιος"


Φιλοσοφικά RAP-ίσματα

Σχολική χρονιά: 2015-2016

Νομός: Ιωαννίνων

Σχολείο: Γενικό Λύκειο Ελεούσας "Κωνσταντίνος Ασώπιος"

Τάξη: Α Λυκείου

Υπεύθυνοι καθηγητές
Κονετάς Δημήτρης
Μπακάλη Ολυμπία


Ομάδα μαθητών
Αδαμαντιάδη Φιλιώ (Α4): τραγούδι, έρευνα και στιχουργική
Αθανασίου Στέλιος (Γ-Θετ,): τραγούδι, Ηχογράφηση και επεξεργασία ήχου Κάσσου Αθηνά (Α4): έρευνα, φωτογραφία και στιχουργική
Μυριούνη Μαρία (Α2): τραγούδι, έρευνα και στιχουργική
Στέφος Γιώργος (Α3): τραγούδι, έρευνα και στιχουργική, Επεξεργασία ταινίας


Περιγραφή
Υπό τους ήχους hip hop, οι πέντε επιστήμονες ανταλλάσσουν φιλοσοφικά …rap-ίσματα! O Αρχιμήδης αναφέρεται στις μαθηματικές και αστρονομικές του αναζητήσεις καθώς και σε ανακαλύψεις του, όπως ο κοχλίας. Τονίζει τη σημασία που έδωσε στην καινοτομία και το πείραμα και μόνο χωρίς δεισιδαιμονίες μπορεί να αναφωνήσει «Εὕρηκα». Ο Πυθαγόρας, μέσω της τετράγωνης (ορθογώνιας μάλλον!) λογικής του, προτάσσει την αρμονία της μουσικής, τον εσωτερισμό και την τετρακτύ. Αν και τον Πυθαγόρα αποκαλούν «Υιό του Θεού», ο Comte είναι αυτός ο οποίος ιδρύει τη θρησκεία της Ανθρωπότητας. Ουσιαστικά, αρνείται μέσω αυτής τη θρησκοληψία και τη μεταφυσική διάσταση εξυμνώντας (τραγουδώντας στην περίπτωσή μας) τον θετικισμό. Θέτει τις βάσεις της κοινωνιολογίας. Ο Claude Bernard, αντίστοιχα, θέτει τις βάσεις της φυσιολογίας, όντας μάλιστα ο πρώτος ο οποίος συστηματικά χρησιμοποιεί πειραματόζωα. Οι ανακαλύψεις του αποτελούν σταθμό στην ιατρική μέχρι σήμερα, παρότι οι μέθοδοί του αμφισβητήθηκαν. Παρόμοια με τον Bernard, o Ernst Mach αναζητά και αυτός αποδείξεις. Αποκηρύσσοντας τη μεταφυσική, βασίζεται στην "εμπειρία των αισθήσεων" (εμπειριοκριτικισμός). Αν και ο καθηγητής του στο Πανεπιστήμιο τού υποδεικνύει ότι δεν υπάρχει πλέον νόημα να ασχολείται κανείς με τη Φυσική, ο Mach με τις ανακαλύψεις του δίνει «υπερηχητική» ώθηση ακόμα και στον Einstein, ο οποίος και διατυπώνει τη θεωρία της σχετικότητας. Συμπερασματικά, και οι πέντε επιστήμονες από τη δική τους σκοπιά ο καθένας, απορρίπτουν δεισιδαιμονίες και αναδεικνύουν το πείραμα και την απόδειξη ως το μόνο τρόπο εξέλιξης. Χρειάζεται, δε, να είναι ανοιχτό και το δικό μας μυαλό για να ξεπεράσουμε τα : Θ.Ε.Σ.Φ.Α.Τ.Α. : Θετικισμός Έναντι Σκοταδισμού Φιλοσοφία Αξιοποιώντας Τεχνολογίες Αιχμής.

Άλλες πληροφορίες
Στιχοποιία: Οι στίχοι του Πυθαγόρα ακολουθούν αναπαιστικό ρυθμό (3 συλλαβές) , ενώ αυτοί του refrain καθώς και οι στίχοι των Αρχιμήδη, Comte, Bernard, Mach ιαμβικό (2 συλλαβές). Η ομοιοκαταληξία ποικίλλει ανά φιλόσοφο: α) ζευγαρωτή : Ο πρώτος στίχος ομοιοκαταληκτεί με το δεύτερο, ο τρίτος με τον τέταρτο, β) πλεχτή : μέσα σ' ένα τετράστιχο, ο πρώτος με τον τρίτο και ο δεύτερος με τον τέταρτο. Ειδικά στον Αρχιμήδη, οι στροφές δεν είναι τετράστιχες αλλά τρίστιχες τερτσίνες. Ο στίχος διαφοροποιείται επίσης ανά φιλόσοφο, κυρίως από 13σύλλαβο έως 15σύλλαβο.

Λογισμικό
Οι ηχογραφήσεις έγιναν με χρήση του ανοικτού λογισμικού Audacity ενώ οι μετατροπές και η επεξεργασία των videos έγιναν με αξιοποίηση των λογισμικών Format Factory και Windows Movie Maker. Ιστοχώρος : Η συνεργασία διευκολύνθηκε μέσω του ιστοχώρου http://ideas2016.wikispaces.com/


Ιστοσελίδα έργου ή αποθήκευση πρωτότυπου
www.acstac.gr


Για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων το βίντεο θα παρουσιαστεί αποκλειστικά στο φεστιβάλ.